Holiday Season approaching, let's make sure your AdvtSense account and website are ready to make the most of every revenue opportunity.

With the Holiday Season approaching, let's make sure your AdvtSense account and website are ready to make the most of every revenue opportunity.

Get started with our basic Holiday Season checklist:

Step 1: Customize: Your Advtsense Account.

• Get analytical. 50% of Black Friday Digital orders come from mobile devices. Check your Q4'20 AdvtSense account data to see your highest-grossing devices and Advt formats. Your Google Analytics reports will also show the top user searches and most visited pages.

• Grow your Advt list. As Seasonal demand peaks, make sure all of your Advt formats and placements are available. Enable all automated Advt formats, especially AdvtSense's best performing Advt format, Vignette. Also, check that you have turned on the 'Wide Screen' control in your Auto Advts settings for both Anchor and Vignette Advts.

• Increase revenue. In 2020, 40%² of Digital Holiday spending happened before the end of cyber week. This year, quickly increase the competition for your Advt space by enabling all possible Advt sizes with the Advt Size Optimization setting. Another way to increase revenue is to unblock all categories so that more Advtvertisers can compete for space. If you want to prevent individual Advts from showing, you can visit your Advt Review Center at any time.

• Unlock your earning potential by turning on the new and improved Auto Optimize. This allows you to test different Advt setting combinations and automatically apply improvements aimed at increasing revenue. Higher Holiday traffic levels also mean that your experiments can run faster, and your earnings start to increase sooner. turn on auto optimize

Step 2: Optimize your site.

• Go where your audience is. Be it Christmas, RamAdvtan or Diwali, remember that not all regions celebrate at the same time of year. Use the Google Analytics tool in AdvtSense to see Seasonal peaks around the world, then refocus your strategy accordingly. Learn how to link Analytics and AdvtSense.

• Check your page speed 53%³ of mobile site visits are skipped if a page takes 3 seconds or more to loAdvt. Use the Google Page Speed ​​Insights tool to check your site's performance and get recommended improvements.

We hope this helps. Best wishes for all the Holidays.














छुट्टियों के चरम मौसम के साथ, आइए सुनिश्चित करें कि आपका AdvtSense खाता और वेबसाइट राजस्व के हर अवसर का अधिकतम लाभ उठाने के लिए तैयार हैं।

हमारी बेसिक हॉलिडे सीज़न चेकलिस्ट के साथ शुरुआत करें:

चरण 1: अनुकूलित करें: आपका ऐडसेंस खाता।

• विश्लेषणात्मक हो जाओ। ब्लैक फ्राइडे डिजिटल ऑर्डर का 50% मोबाइल उपकरणों से आता है¹। अपने सबसे अधिक कमाई वाले डिवाइस और विज्ञापन प्रारूप देखने के लिए अपना Q4'20 AdvtSense खाता डेटा जांचें। आपकी Google Analytics रिपोर्ट शीर्ष उपयोगकर्ता खोजों और सर्वाधिक देखे गए पृष्ठों को भी दिखाएगी।

• अपनी विज्ञापन सूची बढ़ाएँ। जैसे-जैसे मौसमी मांग चरम पर होती है, सुनिश्चित करें कि आपके सभी विज्ञापन प्रारूप और नियुक्तियाँ उपलब्ध हैं। सभी स्वचालित विज्ञापन प्रारूप सक्षम करें, विशेष रूप से AdvtSense का सबसे अच्छा प्रदर्शन करने वाला विज्ञापन प्रारूप, विनेट। साथ ही, जांच लें कि आपने एंकर और विनेट विज्ञापनों दोनों के लिए अपनी ऑटो विज्ञापन सेटिंग में 'वाइड स्क्रीन' नियंत्रण चालू कर दिया है।

• राजस्व बढ़ाएं। 2020 में, डिजिटल हॉलिडे खर्च का 40%² साइबर सप्ताह के अंत से पहले हुआ। इस वर्ष, विज्ञापन आकार अनुकूलन सेटिंग के साथ सभी संभावित विज्ञापन आकारों को सक्षम करके अपने विज्ञापन स्थान के लिए प्रतिस्पर्धा को जल्दी बढ़ाएं। राजस्व बढ़ाने का एक अन्य तरीका सभी श्रेणियों को अनब्लॉक करना है ताकि अधिक विज्ञापनदाता स्थान के लिए प्रतिस्पर्धा कर सकें। यदि आप अलग-अलग विज्ञापनों को प्रदर्शित होने से रोकना चाहते हैं तो आप कभी भी अपने विज्ञापन समीक्षा केंद्र पर जा सकते हैं।

• नए और बेहतर ऑटो ऑप्टिमाइज़ को चालू करके अपनी आय क्षमता को अनलॉक करें। इससे आप विभिन्न विज्ञापन सेटिंग संयोजनों का परीक्षण कर सकते हैं और आय बढ़ाने के उद्देश्य से सुधार स्वचालित रूप से लागू कर सकते हैं। उच्च अवकाश ट्रैफ़िक स्तरों का यह भी अर्थ है कि आपके प्रयोग तेज़ी से चल सकते हैं, और आपकी आय में वृद्धि जल्द ही शुरू हो जाती है। ऑटो ऑप्टिमाइज़ चालू करें

चरण 2: अपनी साइट को ऑप्टिमाइज़ करें।

• वहां जाएं जहां आपके दर्शक हैं। चाहे वह क्रिसमस हो, रमजान हो या दिवाली, याद रखें कि सभी क्षेत्र साल के एक ही समय में नहीं मनाते हैं। दुनिया भर में मौसमी चोटियों को देखने के लिए AdvtSense में Google Analytics टूल का उपयोग करें, फिर उसी के अनुसार अपनी रणनीति पर फिर से ध्यान दें। Analytics और AdvtSense को लिंक करने का तरीका जानें.

• अपनी पृष्ठ गति की जाँच करें यदि किसी पृष्ठ को लोड होने में 3 सेकंड या अधिक समय लगता है तो मोबाइल साइट विज़िट का 53%³ छोड़ दिया जाता है। अपनी साइट के प्रदर्शन की जांच करने और अनुशंसित सुधार प्राप्त करने के लिए Google पेज स्पीड इनसाइट्स टूल का उपयोग करें।

हमें उम्मीद है कि इससे मदद मिलती है। सभी छुट्टियों के लिए शुभकामनाएँ।

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